Wiosenna inteligencja
Pewnie za rok/dwa a może i wcześniej AI będzie już codziennością, ale na ten moment wciąż mnie zadziwia. To właśnie w wiosennym zestawie SPRING, SPRING EVERYWHERE muzykę do mojej historii o nasionku stworzyła sztuczna inteligencja! I według mnie wyszło to całkiem dobrze. Dlatego dzisiaj dzielę się z Wami tym utworem i dwiema zabawami do niego (pochodzą one z ww. zestawu, ale niżej znajdziesz też kilka innych, nie publikowanych tam pomysłów).
Grow, grow little seed – piosenkę wykorzystuję przy uproszczonym omawianiu cyklu wzrastania rośliny. KLIKnij poniżej i wysłuchaj, a następnie sprawdź 2 zabawy przygotowane do jej wprowadzenia:
SUN& RAIN– zabawa wprowadzająca do piosenki potrzebne materiały: bębenek/ tamburyn Dzieci biegają w rytmie wygrywanym na bębenku/ tamburynie i słuchają komend nauczyciela, na hasło sun podskakują i rozkładają ręce do góry. Na hasło rain przykucają i stukają palcami o podłogę jak deszcz.
GROW UP HIGH– odkrywamy jak ważne jest słońce i deszcz w rozwoju rośliny. potrzebne materiały: medaliony z obrazkiem słońca, deszczu i nasiona zawieszone na smyczy spryskiwacz do kwiatów. Zapraszamy na środek 3 ochotników. Każde z nich dostaje inny medalion (słońce, deszcz, nasionko). Dziecko- nasionko siada skulone na podłodze trzymając za rękę osobę, która jest słońcem. Deszcz natomiast stoi obok ze spryskiwaczem w ręku. Zadaniem reszty grupy będzie 3krotne, coraz głośniejsze wołanie: grow!- nasionko kuca grow!- nasionko staje z ugiętymi kolanami grow up high!!!- deszcz spada na nasionko (nasionko zostaje spryskane), dziecko- nasionko prostuje kolana i wyciąga ręce do góry.
Przed zaśpiewaniem piosenki przećwiczcie jeszcze pojawiające się w niej ruchy. Grow little seed, grow up high– wspinamy się na palcach, wyciągając ręce w górę, reach for the sun, touch the sky-palcem wskazujemy na niebo Drink the rain, soak it in– udajemy picie i przełykanie, Let your leafy life begin– machamy delikatnie rękami.
Grow, grow little seed that’s all you really need,– unosimy ręce w górę, Rain and sun, and soil and care- udajemy padający deszcz, machamy jedną ręką jak świecące słońce, udajemy przesypywanie ziemi, przytulamy się. Grow little seed everywhere– wskazujemy rękami dookoła
Roots go down deep below- proste ręce „schodzą” w dół, branches wave when breezes blow– delikatnie machamy rękami, Petals bloom with colors bright– otwieramy dłonie jak kwitnące kwiaty dancing in the morning light– tańczymy
Grow, grow…
Wiggle, wriggle in the ground- wykręcamy się jak robaczek w ziemi, Stretch up tall and look around- stajemy na baczność, rozglądamy się, Shake your leaves, clap your hands- potrząsamy rękami, klaszczemy, a little seed become so grand- pokazujemy muskuły/ rysujemy wielkie koło.
SPRAWDŻ DODATKOWE POMYSŁY NA WIOSENNE ZABAWY:
Spring game– wydrukuj poniższe karty dwustronnie z tłem , następnie rozłóż na dywanie obrazkami do dołu, podziel dzieci na 2 grupy (np. dziewczyny i chłopcy). Drużyny kolejno losują wiosenne kółeczko, odwracają je i nazywają. Jeśli podadzą dobrą nazwę- zabierają je, jeśli nie to kółeczko wraca na dywan. Uwaga! Gdy któraś z drużyn wylosuje angry snowman to oddaje wszystkie zebrane dotąd karty. Wiosna wcześniej zawita do tej drużyny, która zbierze więcej kółeczek.
It’s a tree- czyli malowanie farbami inaczej Dzieci odbijają na kartce swoje stopy zamoczone w brązowej farbie, następnie odbijają pomalowaną na żółto dłoń- słońce. Maczając palce w zielone farbie odbijają na drzewie liście, a za pomocą niebieskiej tworzą krople deszczu.
Mali ogrodnicy– zasadźcie swoje „little seed” Zróbcie swoje mini ogródki (przy okazji wprowadzając takie słowa i struktury jak garden, seed, soil, let’s plant…, dig a hole, water the seed itp.). Niech każde dziecko dostanie doniczkę z ziemią i nasionko, które zasadzi i będzie je obserwować, możecie też prowadzić dziennik wzrostu roślinki, rysując i opisując codziennie jej zmiany.
Jeśli chcesz się podzielić swoim wiosennym pomysłem na zabawę to zostaw go proszę w komentarzu 🙂