Are you there little penguin? -pomysły na zajęcia z książką
Sezon na bałwany, niedźwiedzie polarne i pingwiny w pełni. W moich młodszych grupach królem zimy jest ewidentnie pingwin 🐧. Dzieciaki kochają wszystko co z nimi związane- piosenki, rymowanki, flashcards, książki itd. Poniżej kilka propozycji, które wykorzystałam przy wprowadzeniu książki „Where are you little penguin?” wyd. Usborne
🐧How are you penguin? 🐧zabawa na powitanie z maskotką/ figurką Dzieci trzymają ręce z tyłu i przekazują sobie pingwinka w rytmie szybkiej melodii. Gdy muzyka przestaje grać wszyscy pytają „How are you penguin?” a osoba, która ma maskotkę/ figurkę odpowiada.
🐧Penguin dance🐧 czyli totalny hit znany pewnie większości z was. Nie wiem czy to za sprawą pingwinów, zabawnych ruchów czy motywu militarnego (baczność, salutowanie) ale ta piosenka jest uwielbiana w każdej z grup. Jest też dobrym wprowadzeniem do pingwiniej 🐧tematyki. https://www.youtube.com/watch?v=He5Xu11HBkM
🐧Penguin, penguin dance like me!🐧- pozostając w tanecznej tematyce mam propozycję zabawy z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci stoją w kole, w jego środku znajduje się jeden ochotnik. Jego zadaniem będzie wymyślenie swojego, tanecznego ruchu, który następnie powtarza wybrana przez niego osoba. Możesz uatrakcyjnić zabawę dodając do niej opaskę z pingwinem:)
Snow is falling for you and me. -wskazujemy na siebie i kolegę/koleżankę
Waddle like penguin, one, two, three, – ręce wzdluż ciała, kołyszemy się jak pingwiny
Flap your flippers and bend your knee, –ruszamy skrzydłami, zginamy kolana
Penguin, penguin, dance like me!– pokazujemy ruch, który wybrana przez nas osoba ma powtórzyć.
🐧Where is penguin? 🐧 Do zabawy przygotuj 3 kubeczki i figurkę/ mały obrazek pingwinka. Zakryj go jednym z kubków, pomieszaj je delikatnie i pytaj kolejno ochotników Where is penguin? Wybrane dziecko musi wskazać odpowiedni kubek, następnie to on może przejąć prowadzenie zabawy. Podczas ostatniej rundy niepostrzeżenie schowaj pingwinka do ręki i szybko go gdzieś ukryj. Po odsłonięciu wszystkich kubków okaże się, że go nigdzie nie ma. Powiedz z przejęciem, że chyba się gdzieś zgubił i musicie go razem poszukać. Wyciągnij zimową kartę z okienkami, (POBIERZ JĄ TUTAJ) otwieraj je kolejno pytając „Are you there little penguin?” i sprawdzaj kto się za nimi ukrył. *Okienka z serduszkiem nie otwieraj, zrobisz to po przeczytaniu książki* Po odkryciu 4 okienek stwierdź ze smutną miną, że nadal nie ma pingwinka, nie wiesz gdzie on może być… zajrzyj do swojej torby mówiąc, że może jest tam i… wyciągnij książkę. Po odkryciu ostatniej strony w książce wróćcie do karty z okienkami i sprawdźcie czy tam też odnalazł się mały pingwinek.
🐧Penguins in the snow🐧- zabawa sensoryczna Przygotuj sztuczny śnieg mieszając ze sobą olej i mąkę ziemniaczaną, jeśli masz możliwości i czas- zrób go w trakcie zajęć razem z dziećmi. Schowaj w śniegu mini pingwinki, np. TAKIE (przygotuj tyle ile jest dzieci w grupie) i zakop pod białym puchem. Zadaniem dzieci jest odszukiwanie zgub. Jeśli masz grupy, które nie bardzo lubią się brudzić wykorzystaj do zabawy pędzelek i kostkę: dane dziecko rzuca kostką i może ruszyć pędzelkiem tyle razy ile wyrzuciło oczek .
🐧Penguins excercise🐧- zabawa ruchowa Wykorzystaj kostkę z poprzedniej zabawy i TE karty- (rozłóż je odwrócone w stronę dywanu). Dzieci kolejno rzucają kostką, wybierają jedną z rozłożonych kart i powtarzają je tyle razy ile wypadło oczek.
🐧Penguin’s cuddle 🐧 Zaproś dzieci do wspólnych przytulasów. Biegajcie po sali a na hasło „let’s cuddle” wszyscy muszą jak najszybciej podbiec do Ciebie i się przytulić. Możesz również spróbować tej zabawy w innej wersji- na hasło wszyscy łączą się w pary i przytulają.
🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧🐧PINGWINIEJ ZABAWY! Daj znać w komentarzu czy któraś z propozycji Ci się spodobała i masz ochotę ją wykorzystać.
Wykorzystam karty ruchowe. Są super! Mam specjalna czapkę pingwina. Będzie P(l)ingwistycznie!
Super! Wyobrażam sobie tę czapkę, daj znać skąd jest Twoja?